Připravujeme navigoals.com: budeme šetřit nervy investorům i startupům

Už párkrát mi psal nějaký investor, že už nechce aby bylo jeho jméno veřejně spojováno se slovem „investor“.

Ne proto, že by už nechtěli investovat, ale nechtějí se probírat tou spoustou balastu co jim přijde. Protože typicky:

  • podkladem je byznys plán na x desítek stránek… kdy ani v polovině pořád netušíte o co jde;
  • předkladatelem je člověk,  který nemá ani ánung jak tyhle věci fungují.. což samo o sobě nevadí, ale hlavně: není ochotný se základní pokorou naslouchat zpětné vazbě.

„Typický startupista podniká poprvé v životě, přesto nemá základní pokoru a ochotu naslouchat zpětné vazbě.“

Tři příklady za všechny:

1. Postesk Martina Kasy: www.martinkasa.cz/rada-vsem-zajemcum-o-investici

2. Postesk jiného investora:

„Skoro všechno co mi chodí, jsou nesmysly. Korunu tomu nedávno nasadil pán, který když jsem mu odpověděl (a použil při citaci http://en.wikipedia.org/wiki/Posting_style#Interleaved_style), tak mi několikrát napsal, že falšuju maily, on pro to má důkazy a jsem proto jistě podvodník, se kterým není radno podepisovat smlouvu o investici :)“

3. A já zase dnes na dobře míněnou radu dostal tuto odpověď:

„Tak se to nedělá a nemám zájem, aby mé jméno končilo v koši. Mimoto už vím jak investora sehnat. Náhodou jsem natrefil na podnikatele, co je jak já, který má na to pohled jak já, takže se spíš domluvíme. A nemusí obracet milión v ruce 10x, než ho investuje. Vůbec není pravda, že vzniká nějaké riziko. Riziko je proto, že jste nepodepsal NDA, a proto jste se nedostal k důkazům. Já právě jsem chtěl, aby všichni, kdo si budou chtít odnést inspiraci bez zaplacení, nabyli dojmu, že je v tom vysoké riziko. Těší mě, že jsem byl prozíravý.“

Uff!

Snad každý investor má problém s dealflow:

  1. Buď je nikdo nezná a mají problém s deal-flow, protoze jim „nic“nechodí
  2. Nebo jsou známí/slavní a mají problem s deal-flow, protože jim toho chodí tolik (a většina nesmyslů), že nemají čas/chuť/prostředky se tím probírat. Jak mi řekl zase jiný investor: „po roce, co to dělám, mne už nebaví ani mačkat delete“.

A typický startup?

  1. Nezná jiné investory než ty z Den D, případně ty co obcházejí každou konferenci. Což
  2. Z tak malého množství se těžko vybírá někdo, kdo dá smart-money (rozumí danému oboru, nebo má relevantní kontakty aj.)
  3. Nemá o investorech žádné informace (Je to fakt namyšlený blb, nebo je to jen jeho image? Nebo naopak: Fakt mi bude pomáhat, jak mi slibuje?). Známým příkladem jen např. CentralWay.

Tahle situace škodí všem.

Mimojiné proto jsme se rozhodli udělat s pár lidmi www.navigoals.com, portál, který by měl zejména evropským startupům a investorům:

  1. Novým (unikátním, jedinečným, efektivním, jak kdo chce 🙂 způsobem pomáhat k hledání vhodného investora / startupu pri investici;
  2. Investorům pomoci dodat více dealflow, ale ve strukturované podobě, s parametrickým vyhledáváním (obor, obrat, lokalita, revenues, ..), nástroje na komunikaci se statupem atp.
  3. Poskytovat nástroj pro pravidelný reporting mezi startupy a investory;
  4. Později být second marketem (pro prodej mezi investory).

Jestli tedy hledáte či jednou budete hledat investora, nebo naopak hledáte příležitosti pro investici, tak se přihlašte, ať vám můžeme dát vědět až bude venku první verze: na webu do newsletteru, na facebooku či na twitteru.

Reklamy

One thought on “Připravujeme navigoals.com: budeme šetřit nervy investorům i startupům

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s