Každý si musí poskládat vlastní recept na úspěch

Občas mi přijde e-mail typu:

„Jakou formální metodu používáš na inovace?“

nebo

„Jak jsi zjistil co přesně tě baví a v čem si dobrý? Můžeš mi doporučit nějakou knížku?“

nebo

„Jakou time management metodiku používáš?“

Pisatele obvykle zklamu když např. na první otázku odpovím „koukám kolem sebe“, na druhou „metodou pokus a omyl“ a na třetí „žádnou, resp. outlookový kalendář a štítkování emailů (tedy, jeden červený štítek pro nedokončené úkoly).

Není třeba za vším hledat hned nějakou vědu. Já vím, když ono to nezní tak vědecky, vzdělaně a sexy 🙂

Stejně tak, když se studenty na přednáškách diskutujeme o jejich nápadech k podnikání – mají tendence trávit spoustu času na vypracováváním byznys plánu od byznysu který neexistuje, nebo sepisováním marketingového průzkumu který je virtuální – místo aby si prostě obešli pár potenciálních zákazníků a zeptali se jich.

Většina věcí je mnohem jednodušších než se zdá a všelijaké metodiky vás mohou od cíle zdržovat.

Moje cesta je začít selským rozumem a intuicí. A až když se ukáže že to nestačí (nebo po základní validaci), pak použít nějakou formální metodu.

Ono ve skutečnosti nějakou metodiku na to všechno mám. Ale je to právě selký rozum. Časem jsem si udělal sadu pravidel, kterou neustále vylepšuju (zejm. v time managementu a delegování). A hlavně – jsou to pravidla fungující (někdy více, někdy také vůbec 🙂 jen u mně – nedá se to jen tak zkopírovat. Záleží na tom jakou práci děláte (já jich dělám několik), zda máte rodinu, když podnikáte tak v jaké fázi zrovna firma je, zda je to váš jediný byznys nebo diverzifikujete a můžete více riskovat atp. atp.

Nevěřím v žádné zázračné recepty, knihy o čtyřhodinových pracovních týdnech, nevěřím v žádné univerzální metodiky na úspěch nebo napodobování úspěšných lidí nebo firem.

Ne že byste výše uvedené neměli znát nebo číst. Naopak.

Věřím v široký rozhled, pokoru, naslouchání a neustálé vzdělávání. A v odvahu, dělání chyb a poučení se z nich.

Ale musíte si z toho poskládat svůj vlastní recept na úspěch.

PS: Ještě 10 dní se můžete přihlásit za sníženou cenu na pražský dubnový StartupWeekend, který je právě hlavně o lidech a o tom, posunout sám sebe či svůj nápad o kousek dál.

Reklamy

2 thoughts on “Každý si musí poskládat vlastní recept na úspěch

  1. Petre, presne. A to si myslim, ze jsi jeste velky myslitel 😉 Kdyz diskutuji se zacinajicimi podnikateli je strasne zajimave poslouchat. Vlastne Vam sve schopnosti predstavi uz jen kladenim otazek. Mimochodem to je strasne zajimave i u velmi schopnych a uspesnych lidi. Jak se ptaji. Jak nekdo klade otazky je mnohdy mnohem zajimavejsi nez nasledne odpovedi.

    PS: Ty prvni dve otazky fakt vedou, to se nekdo ptal? Nebo to je priklad?

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s