Pokud máte nějaký nápad (či už dokonce startup) a chcete ho představit ostatním, tím základem je mít alespoň plus mínus jasno v tom:
- co říkáte: “Twitter pitch” – velmi stručný popis problému který chcete řešit/řešíte a způsobu jak ho chcete řešit.
- na co budete možná dotázáni:
- Na jaké zákazníky cílíte? (Kolik jich je, B2B či B2S, geografické/socio-demografické a jiné rozdělení, ..)
- Jak se o vás dozví / jak budete prodávat? (Marketing a distribuce: online, obchodní zástupci, frenčíza, partneři, ..)
- na co často dotázáni nebudete, ale o to je to důležitější:
- Proč to vlastně děláte, jakou máte motivaci?
- Kde by ta firma měla za dva roky být abyste byli spokojeni? (Vč. finančních výsledků)
- Jaké máte vy osobně předpoklady k tomu, abyste to právě vy zrealizovali? (Byznys většinou nefunguje kvůli lidem, ne kvůli špatnému nápadu.)
- Mátě nějakou konkurenční výhodu, abyste neměli za pár týdnů x dalších kopírovatelů?
Jasně, mohli bychom sem připsat plno dalších otázek (např. Jde o škálovatelný byznys? Jak se odlišíte od konkurence? atp.), ale výše uvedené považuji za opravdový základ. Nebo Vám tam něco chybí?
PS: Výše uvedená příprava se Vám může hodit např. na dubnový pražský StartupWeekend.
ahoj Petře bod 3 a podbod 3 nechápu.. nemáš tam prosím nějaký překlep? Díky.. Radek Tejml
Myslím to v té závorce.. Děkuju..
Radku, myslím tím dvě věci:
a) že za úspěch-neuspěch firmy můžou zejména zakladatelé (tím, že si vybrali špatný nápad a dostatečně brzy nepoznali že to je slepá cesta, nebo tím že ten nápad realizují špatným způsobem)
b) a tedy, že každý investor, ale i parťák a někdy i zaměstnanec či zákazník, musí mít mít důvěru v konkrétní osobu zakladatele. Investor či spoluzakladatel bude zvažovat zda ten konkrétní člověk má předpoklady (charisma, zkušenosti, kontakty, motivaci, ..) na to ten projekt dotáhnout do konce atp.