Nejzákladnější informace o vašem nápadu aneb připravujeme Elevator Pitch

Pokud máte nějaký nápad (či už dokonce startup) a chcete ho představit ostatním, tím základem je mít alespoň plus mínus jasno v tom:

  1. co říkáte: „Twitter pitch“ – velmi stručný popis problému který chcete řešit/řešíte a způsobu jak ho chcete řešit.
  2. na co budete možná dotázáni:
    1. Na jaké zákazníky cílíte? (Kolik jich je, B2B či B2S, geografické/socio-demografické a jiné rozdělení, ..)
    2. Jak se o vás dozví / jak budete prodávat? (Marketing a distribuce: online, obchodní zástupci, frenčíza, partneři, ..)
  3. na co často dotázáni nebudete, ale o to je to důležitější:
    1. Proč to vlastně děláte, jakou máte motivaci?
    2. Kde by ta firma měla za dva roky být abyste byli spokojeni? (Vč. finančních výsledků)
    3. Jaké máte vy osobně předpoklady k tomu, abyste to právě vy zrealizovali? (Byznys většinou nefunguje kvůli lidem, ne kvůli špatnému nápadu.)
    4. Mátě nějakou konkurenční výhodu, abyste neměli za pár týdnů x dalších kopírovatelů?

Jasně, mohli bychom sem připsat plno dalších otázek (např. Jde o škálovatelný byznys? Jak se odlišíte od konkurence? atp.), ale výše uvedené považuji za opravdový základ. Nebo Vám tam něco chybí?

PS: Výše uvedená příprava se Vám může hodit např. na dubnový pražský StartupWeekend.

Reklamy

3 thoughts on “Nejzákladnější informace o vašem nápadu aneb připravujeme Elevator Pitch

    • Radku, myslím tím dvě věci:
      a) že za úspěch-neuspěch firmy můžou zejména zakladatelé (tím, že si vybrali špatný nápad a dostatečně brzy nepoznali že to je slepá cesta, nebo tím že ten nápad realizují špatným způsobem)

      b) a tedy, že každý investor, ale i parťák a někdy i zaměstnanec či zákazník, musí mít mít důvěru v konkrétní osobu zakladatele. Investor či spoluzakladatel bude zvažovat zda ten konkrétní člověk má předpoklady (charisma, zkušenosti, kontakty, motivaci, ..) na to ten projekt dotáhnout do konce atp.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s