Prodávám své staré dobré BMW 740i, aukce od 1,- Kč

Auto je již prodáné, děkuji všem zájemcům.

 

Tohle BMW je velký a pohodlný, ale je to sedan. Takže kufr není největší – zvlášť, když třetinu zabírá šedesátilitrová LPG nádrž. Když jsme byli dva, tak to bylo v pohodě, ale teď nás je víc, kočárek zabere zbytek kufru a další věci se pak musí dávat dovnitř. Takže jsme pořídili Volvo XC70 a bavoráčka se slzou v oku prodáváme.

Podle věku už je to starý auto, ale:

  • Je technologicky jednoduché a spolehlivé (potvrdí 4 z 5ti servisáků), životnost se odhaduje na 500 tis. km:
    • žádná turba jako u moderních benzínů
    • žádné řemenové rozvody jako u běžných aut
    • žádné pravidelné výměny filtrů jako u dieselů
  • Pohodlím předčí spoustu moderních aut. Když jedete po dálnici, máte pocit, že si jen tak lehce plujete nad silnicí. Z tohohle auta jsem měl vždycky na dlouhých cestách radost. Někdo říká, že tohle byl poslední hezký bavorák, kdežto já design moc neřešil, narozdíl od pohodlí.

Podívejte se na kompletní fotogalerii téměř 100 fotek. Zde dvě vybrané:

Co oceníte:

Perfektně fungující automatickou převodovku s rychlou reakcí (kam se hrabe zmíněné Volvo nebo nové BMW5), samozatvamovací zrcátka, kickdown s extrémním zrychlením (skoro 300 koní), ticho při rychlé jízdě, velká zrcátka, changer na 5 CD, spooooustu prostoru uvnitř pro všechny (řidiče, spolujezdce i vzadu), elektricky ovládanou sluneční clonu zadního okna, dva držáčky na kafe, přední i zadní parkovací senzory, posuvnou loketní opěrku, střešní okno, osvětlení nástupního prostoru (pod otevřenými dveřmi)…

Pokud máte rádi opravdu rychlou jízdu (já si většinou cestu užívám), oceníte 245 mm široké pneu které se jen tak neutrhne a motor s opravdu velkým zrychlením .. které je dobře znát i při zrychlování z rychlosti třeba 160 km/h, kde slabší motory už jen z.. r.. y.. ch.. l.. u.. j.. í. . Ale pozor, má to omezovač na 250 kmh 🙂 Výhodou pro spěchající řidiče je také to, že auto ve zpětném zrcátku budí u ostatních respekt a většina aut vás na dálnici pouští, i když chcete jen stejně předpisově jako oni.

Fakta:

  1. BMW 740i E38 (manuál k modelu 2001, který je až na detaily identický)
  2. VIN: WBAGF61070DG32565
  3. RV 19994, najeto cca 318 tis. km
  4. Motor benzínový atmosférický osmiválec, objem 4 litry, výkon 210 kw (skoro 300 koní).
  5. V r. 2008 předěláno na LPG s nádrží v kufru (je možné za cca 7 tis. vyměnit za toroidní nádrž stejného objemu místo rezervy). Servis LPG v HL Propan Praha 4 a na Praze Stodůlkách (Subaru na Radlické).
  6. Spotřeba: moje dlouhodobá dle palubního počítače je asi 12,4 l. Na dálku se dá (90kou bez agresivního předjíždění) jet tak za 10,5.
  7. Výbava: kožené sedačky (přední vyhřívané a kompletně elektricky ovládané v asi 12ti směrech), sedačka řidiče se třemi paměťmi (já mám jednu do města, druhou na dálnici a třetí pro Hanku :), CD changer, kazeťák, tempomat, chytrý cyklovač stěračů (dle rychlosti), el. posuvné střešní okno se spec. polohou pro rychlou/tichou jízdu, vypínatelné ASR, ABS, dálkové ovládání, (hodně hlasitý) alarm, el. otvírání kufru…
  8. Pneu – dvě kompletní sady, 8x litá kola, z toho 4x 16″ zimní a 4x 18″ letní¨, obě sady pneu jsou zánovní (oboje jeté jednu sezonu). 18″ ráfky jsou na několika místech odřené, viz foto – lze renovovat.
  9. Tuning výfuky REMUS. V malých otáčkách dělají trošku rámus (takový hluboký bučivý tón), s vyšší rychlostí se ztišují a od cca 90ti kmh jsou neslyšitelné.
  10. Serviska – ne, známý to dovezl ze Švýcarska bez servisky. Poslední servis (57 tis. Kč) mohu doložit fakturou.
  11. Servisováno částečně v BMW AuTec Praha 5, částečně v JK Asistanc Praha 5, částečně v Auto Zaorálek Praha 5:
    1. 2008: Nová převodovka
    2. 2009: Nový chladič, zadní čepy nebo ramena, nové brzdové destičky a repase kotoučů
    3. 2011: Kompletní diagnostika motoru a auta, měření kompresí, nové svíčky, nový palivový filtr, kontrola plynového systému, čištění škrtící klapky, výměna baterie, spojovacího materiálu a těsnění výfuku.

Stav:

Prakticky každé starší auto má nějaké vady, často se to ale dozvíte až na prohlídce nebo po zakoupení. Já sám nerad kupuju zajíce v pytli, takže to nebudu dělat ani Vám. Auto podle mně odpovídá věku a kilometrům, tzn. je zachovalé, sem tam nějaký škrábanec, ale nic zásadního. Seznam toho co nefunguje:

Co nefunguje:

  1. Klimatizace .. postupně fungovala méně a méně, zřejmě únik kapaliny. Přes zimu jsem to neřešil.
  2. Nefunkční elektrické nastavování výšky hlavových opěrek na zadních sedačkách (ručně to jde).
  3. Automatické zatmavování a sklápění levého zrcátka (ručně sklopit jde).

Drobnosti:

  • Prasklina na pravém předním světle od kamínku
  • Netěsnící pravé zadní světlo (když prší, tak se od vlhkosti zamlží)
  • Ztracený jeden zámek víka motoru – ztratil se při výměně ovládacího lanka víka motoru. Prakticky to znamená to, že jeden člověk musí tahat za táhlo otvírání víka a druhý tomu víku musí trošku pomoci (jeden zámek ho sám nezvedne). Na vrakáči stojí kolem 500-1000 Kč.
  • Prasklá levá spodní část předního nárazníků od vysokého obrubníku. Už nějaký čas “spraveno” stahovacím páskem.
  • Kape olej z motorového prostoru – celkem 5 litrů za tři roky. Kdo je na tohle citlivka, nechá si za 15-25 tis. přetěsnit motor.
  • Chybějící stříbrná okrasná lišta na pravých zadních dveřích
  • Odřený práh pod pravými zadními dveřmi (viz foto)

Předpokládané investice:

  • Výměna předních ramen příp. dalších prvků zavěšení kol – už mají po životnosti, zbytečně to drncá na větších nerovnostech a hlavně má řízení velkou vůli, což nevadí do doby, než vjedete to vyjetých kolejí. Takže tohle určitě opravit!
  • Katalyzátory – vytlučeny. Na kontrolu emisí to bude chtít benevolentního kontrolora – o jednom vím :o) Nebo kopit nové, jeden stojí cca 10 tis.

Cenu dílů naleznete např. v odpovídající sekci v Auto Kelly.

Prohlídka vozu

Je samozřejmě možná. Napište mi na ICQ 18707504, Skype ocisn20 nebo e-mail petr(zavináč)ocasek(tečka)cz. Navrhněte datum a hodinu. Místo je jasné – Praha 5 Anděl nebo Praha 5 Kaufland na Bělohorské ul.

Cena:

Podobné auta se vč. LPG prodávají obykle v rozmezí 60-120 tis. Kč dle motoru a stavu. Viz třeba tato 730 za 73 tis. nebo o něco novější 735 za 79 tis. Samozřejmě najdete extrémy na obě strany, třeba tahle 740 z 1999 za 180 tis. Na těchto aut nezáleží moc na roce výroby, ale na tom, jak se k nim kdo choval a jaké investice vás čekají.

Nemám čas a ani chuť to auto prodávat měsíce, ale ani prvnímu zájemci. Takže:

  • cena kup hned: 100.000,- Kč (není možný odpočet DPH)
  • na aukru běží aukce, vyvolávací cena 1,- Kč
  • sleva: pokud nechcete LPG, dá se odmontovat – slevím 8.000,- Kč
http://autokelly.cz/#PATH=3761801;150855;154644;158140|CT=16|PCT=16|CUR=0|PGS=20|PT=0|PVT=1|SHT=0|SD=0|ST=0|LNG=0|

One thought on “Prodávám své staré dobré BMW 740i, aukce od 1,- Kč

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s